Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach .

Data publikacji strony internetowej:  2008-01-18. Data ostatniej istotnej aktualizacji:  2021-02-10.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępna cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Obecnie, na postawie porozumienia pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego, a Wojewódzkim Pogotowiem Ratunkowym w Katowicach, jest wdrażana nowa, spełniająca wiekszość wymogów ustawowych, strona podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach, usadowiona na serwerach zarządzanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową odnośnie strony BIP jest Jacek Boroń jboron@wpr.pl, a odnośnie strony www WPR w Katowicach Andrzej Bęben, abeben@wpr.plKontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 428 71 96 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach mieści się budynku w Katowicach, przy ul. Powstańców 52.

  1. Budynek ma pięć wejść:

    • od strony ul. Granicznej (wejście ewakuacyjne),
    • od strony ul. Powstańców (cztery wejścia, w tym jedno główne z podjazdem dla osób niepełnosprawnych, trzy pozostałe poprzez garaże oraz piwnice – przy czym są to wejścia wyłącznie dla pracowników, nie są one przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo).

  2. Do potrzeb takich osób przystosowane wejście główne, do budynku od strony ul. Powstańców 52. Można wjechać wózkiem inwalidzkim. W pobliżu wejścia, w korytarzu na parterze, jest dostęp do podnośnika hydraulicznego o udźwigu do 350 kg. Mogą z niego korzystać osoby niepełnosprawne (jedna osoba na wózku + opiekun lub 3 pasażerów). Osoby niepełnosprawne mogą nim przemieszczać się na wszystkie kondygnacje budynku. Niepełnosprawny, w tym z ograniczeniami w możliwości samodzielnego poruszania się, może swoje sprawy załatwić w biurze podawczym, na parterze siedziby WPR. Mieści się ono tuż przy stanowisku portiera-ochroniarza. Niepełnosprawny, w razie potrzeby, może liczyć na jego pomoc. Osoba poruszająca się wyłącznie na wózku inwalidzkim nie może nim wjechać do sekretariatu-kancelarii WPR w Katowicach. Na przeszkodzie stoi kilka schodów. Potrzebna jest pomoc innych osób, by taka osoba mogła dotrzeć do celu. W miejscu, w którym znajdują się schody. korytarz ma mniej niż 1,2 m szerokości, co również może stanowić pewne utrudnienie dla osób na wózkach. Po godzinach pracy dostęp do wind i kondygnacji innych niż parter jest niedostępny. Na poziomie parteru wszystkie strefy są praktycznie dostępne dla osób na wózkach. Budynek ma oznakowania o kierunku wyjścia z budynku. W budynku są dwie toalety dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie toalety dla nich są oznakowane tabliczkami informacyjnymi. Toalety te, na parterze oraz na piętrze, są dostępne dla osób na wózkach.
  3. W windzie jej panel obsługi ma informacje w alfabecie Braille'a.
  4. Na dziedzińcu wewnętrznym WPR w Katowicach, od strony ul. Powstańców, nie ma wyznaczonych miejsce parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Takie miejsca wyznacza się, gdy zajdzie taka potrzeba. Parking jest na tyle obszerny, że nie ma problemu z wygospodarowaniem nawet paru miejsc. W WPR w Katowicach osoba niepełnosprawna odwiedzająca siedzibę Pogotowia zawsze może liczyć na pomoc, tak ze strony pracowników WPR, jak i jego ochrony.
  5. Osoba niepełnosprawna może wejść do siedziby z psem, tak asystującym lub przewodnikiem.
  6. W WPR w Katowicach nie ma możliwości, by niepełnosprawnemu w komunikacji pomagał tłumacz języka migowego. W siedzibie są rozwiązania sprzyjające osobom nawet o dużym stopniu niepełnosprawności.

Skargi i wnioski przyjmują:

  1. Dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach,

  2. Zastępca Dyrektora ds. Ratownictwa Medycznego.

Dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach przyjmuje

w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach od 8.30 – 9.30, po uprzednim

potwierdzeniu terminu spotkania.

Zastępca Dyrektora ds. medycznych przyjmuje w sprawach skarg

i wniosków w poniedziałki w godzinach od 11.00 – 12.00.

Skargi i wnioski można składać:

- na piśmie:

- na adres ul. Powstańców 52 40 – 024 Katowice,

- faksem + 48 (32 609 31 54),

- pocztą elektroniczną na adres: wpr@wpr .pl

Skargi i wnioski (nadesłane pocztą, jak i drogą elektroniczną) powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę), adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niespełniające powyższego pozostawia się bez rozpatrzenia.

LpNazwaOpisTypRozmiarData
LpNazwaOpisTypRozmiarData